UFO droon
OPEN ROBERTA LAB
Mine Open Roberta Lab lehel:
Ülevalt ribalt useri alt vali: Log in with user group… (Robootikaring)
Vali robotiks ja versiooniks: EV3 – EV3 leJOS 0.9.1
Vasakult poolt saab valida plokke ja need programmiks ühendada. Paremal pool saab näha, kuidas robot liigub. Valides SIM saki saab avanenud aknast valida erinevaid stseene erinevate taustade ja objektidega. Taustapilte saab ka ise lisada.
Robotit ja objekte saab ekraanil ise sobivasse kohta liigutada.
Simulatsiooniakna all oleva kolmnurga peale vajutades saab programmi käivitada.
Ülesanne 1 – värvide tuvastamine
Liiguta robotit järgemööda erinevate värvideni ja siis tagurda algusesse tagasi. Hiljem võid programmi niimoodi muuta, et robot keereb peale värvi tuvastamist ennast ümber kuni musta jooneni. Siis pöörab jälle ümber ja liigub järgmise värvini.
Siin on näide, kuidas robot sõidab sinise värvini. Täienda programmi nii, et robot liiguks kõigi värvideni.

Ülesanne 2 – plokini sõitmine
Liiguta plokk simulatsiooniaknas kõigepealt nii kõrgele, et robot jõuaks otse sõites selleni.
Pane robot niimoodi liikuma, et see sõidaks sinise plokini ja tagurdaks algusesse tagasi. Pärast võid juurde lisada, et peale ploki tuvastamist pöörab robot ringi ja sõidab õigetpidi musta jooneni välja.

PYGAME
Pythonis ekraanide tegemine ja seal mängu loomine.
Pygame dokumendid:
Akna sulgemine ristist
import pygame
pygame.init()
ekraani_pind = pygame.display.set_mode( (640, 480) )
pygame.display.set_caption("Minu esimene aken")
ekraani_pind.fill( (0,255,0) )
while True:
pygame.display.flip()
pygame.draw.circle(ekraani_pind, [0, 0, 255], [150,200], 100, 2)
event = pygame.event.poll()
if event.type == pygame.QUIT:
break
pygame.quit()
Akna sulgemine ristist
import pygame, sys
pygame.init()
screen=pygame.display.set_mode([600,400])
pygame.display.set_caption("Mang")
screen.fill([255,255,255])
gameover = False
while not gameover:
pygame.display.flip()
pygame.draw.circle(screen, [0, 0, 255], [150,200], 100, 2)
font = pygame.font.Font(pygame.font.match_font('arial'), 50)
text = font.render("Hello World", True, [0,0,0])
screen.blit(text, [200,200])
for i in pygame.event.get():
if i.type == pygame.QUIT:
sys.exit()
pygame.quit()
Kujundid
Joon
pygame.draw.line(aken, värv, algus_pos, lõpp_pos, paksus)
pygame.draw.line(screen, [255,0,0], [100,100], [200,200], 2)
Ristkülik
pygame.draw.rect(aken, värv, [x, y, w, h], joone_paksus)
pygame.draw.rect(screen, [0, 225, 0], [50, 80, 200, 300], 2)
Kui joone paksus tühi või 0, siis täidetakse ristkülik värviga
Ring
pygame.draw.circle(screen, värv, tsentri_pos, raadius, joone_paksus)
pygame.draw.circle(screen, [0, 0, 255], [150,200], 100, 1)
Ovaal
pygame.draw.ellipse(screen, värv, [x, y, r1, r2], joone_paksus)
pygame.draw.ellipse(screen, [0, 225, 0], [50, 80, 200, 300], 2)
Hulknurk
pygame.draw.polygon(screen, värv, koordinaatide_loend, joone_paksus)
pygame.draw.polygon(screen, [255, 0, 255], [[50,50],[100,50],[100,150],[250,50],[350,250],[50,250]], 2)
Tekst
font = pygame.font.Font(pygame.font.match_font(‘arial’), 50)
# font = pygame.font.Font(None, 30)
font.set_underline(True)
font.set_bold(True)
font.set_italic(True)
text = font.render(“Hello World”, True, [0,0,0])
screen.blit(text, [200,200])