Robootikaringi digimäng mai 2017

ROBOOTIKARINGI DIGIMÄNG

NIMI
Kirjuta siia oma nimi.
Kahoot (1 punkt)
Mäng ei ole kiiruse peale. Mõtle rahulikult. Iga õigesti vastatud küsimus annab ühe punkti.
Scratchscratch.mit.edu (5 punkti)
Kirjuta Scratchis üks väike programm. Näiteks taustade muutumine, spraidi liikumine ekraanil, pliiatsiga joonistamine või midagi muud.
Ozobot (esimene koht 3 punkti, viimane koht 5 punkti)
Joonista ühele A4 paberile Ozoboti rada Stardist Finišini. Leia endale paariline ja pange Ozobotid stardist samal ajal liikuma.
Võidab see, kelle Ozobot jõuab viimasena finišisse. 
CodeBugcodebug.org.uk (5 punkti)
Kirjuta koodiputukale programm, kus liigub sinu nimi või joonista ise nime esimene täht või kõik tähed.
Pane see korduvalt liikuma.
MOSS (5 punkti)
Pane Mossi üks klots liikuma või lamp põlema ühe anduri abil.
mBot (5 punkti)
Läbi pulti kasutades mBotiga vigursõidurada Stardist Finišini. Puldi peal vajuta nuppu A. mBoti kiirust saad muuta kui puldi peal numbreid vajutada.
1 on aeglane ja 9 kõige kiirem.
Proovi takistuste vastu mitte sõita.
CodeBug ennustamine (5 punkti)
Vajuta koodiputuka peal nuppu A või B, loe sõna ja jäta see meelde. Tee seda kolm korda.
Vali saadud kolmest sõnast üks, mis sulle kõige rohkem meeldib.
Kirjuta see siia lehele.
DIGIpuu (5 punkti)
Vali DIGIpuu pealt endale üks oks.
Märgi oksa tippu mõned märksõnad meie robootikaringi kohta ja tõmba sellele ring ümber. Leia endale meeldivat värvi vildikas.
Näiteks: mis sulle robootikaringist meelde jäi või mida sa tahaksid ringis teha või eriti meelde jäänud üritused, tegevused või mängud jne.
KOMM
Kui kõik mängu punktid on läbitud, siis tagasta leht ja saadki endale kommi valida.

 

KAHOOT

(Õiged vastused on postituse lõpus)

1. Scratchi tegelase nimi on
Traat, Praad, Sprait, Kratt

2. Robot peab alluma inimese antud käskudele
Jah, Ei

3. Meie ringi esimene eesmärk ehk põhiväärtus on
Me veedame aega skate pargis, Me kasvatame taimi, Me teeme süüa, Me oleme üks meeskond

4. Robot tohib teha inimesele kahju
Jah, Ei

5. Robotauto nimi on
Megabot, Starship, Mars, Hoverboard

6. See on
Boss, Toss, Moss, Soss

7. Starship Technologies kontoris käisime vaatamas
autosid, pakiroboteid, pilvelõhkujaid, koeri

8. Roboteid kasutatakse
meditsiinis, puuviljade korjamisel, tööstuses, koduse abilisena

9. Ozobot Evo oskab
ringi lennata, põrandaid koristada, raamatuid lugeda, rääkida

10. Robootika- ja programmeerimisringis me
ehitame roboteid, kirjutame programme, tutvume robootikaga

11. Scratchi käsk < mine hiirekursor > tähendab, et
liigu hiirekursori järgi, hoia hiirekursorist eemale, liiguta sõrmega hiirekursorit

12. Roboti anduri eesmärk on
sõita ringi, mõõta valgustugevust, rääkida

13. Robot mootori eesmärk on
mõõta valgustugevust, rääkida, sõita ringi

14. Scratch sai sel aastal
5 aastaseks, 10 aastaseks, 20 aastaseks, 15 aastaseks

15. Mis värvi saab kui kokku segada sinine ja kollane
lilla, punane, must, roheline

 

SCRATCH
scratch.mit.edu

  • Kirjuta programm, kus erinevad taustad muutuvad kindla ajavahemiku järel.


VÕI

  • Kirjuta programm, kus sprait liigub ekraanil.

VÕI

  • Kirjuta programm, kus on võimalik pliiatsiga joonistada.

CODEBUG
codebug.org.uk

  • Kirjuta programm, milles sinu eesnimi liigub vabalt valitud suunas.
    Sisesta see korduva tsükli sisse (repeat .. do).
    Vali endale sobiv tähtedevaheline aeg (delay: 1000 ms = 1 s).
    Vali nime liikumise suund (scroll direction – left: vasakule, right: paremale, up: üles, down: alla).

VÕI

  • Joonista ise oma nime esitäht ja pane see liikuma. Võid ka terve eesnime joonistada.
    Märgi ruudustiku ruutudesse üks täht.
    Sisesta see korduva tsükli sisse (repeat .. do).
    Vali endale sobiv täheliikumise aeg (delay: 1000 ms = 1 s).
    Vali nime liikumise suund (scroll direction – left: vasakule, right: paremale, up: üles, down: alla).

MOSS
www.modrobotics.com/moss

  • Pane Mossi üks klots liikuma või lamp põlema ühe anduri abil.
    Selleks on vaja ühendada anduri oranž külg mootori või lambi pruuni küljega ja need panna roheliste külgedega aku roheliste külgedega kokku.
 
  AKU
Akut on vaja, et robot liikuma hakkaks.
Voolu edasi andmiseks tuleb aku rohelised küljed ühendada teiste plokkide roheliste külgedega.
  LAMP
Lambi võib panna lihtsalt põlema või andurite abil ka vilkuma.
  MOOTOR
Mootor liigub ringi ja sinna külge võib kinnitada ratta.  Jälgima peab pruunil küljel olevaid nooli, et robot õieti liikuma hakkaks.
  PÖÖRDTELGSEADE
Pöördtelgseadme abil on võimalik erinevaid osasid liikuma panna. Näiteks sahka üles ja alla liikuma.
  VALGUSSENSOR
Valgussensoriga saab määrata väljas olevat valgustugevust. Näiteks pimedas panna lamp põlema või lasta robotil liikuda valguse suunas.
  KAUGUSSENSOR
Kaugussensoriga saab määrata esemete kaugust robotist. Sellega saab vältida otsasõitu.
  REGULAATOR
Regulaatori nuppu keerates hakkavad mootorid kiiremini või aeglasemalt liikuma või lamp erineva valgustugevusega põlema.
  HÄÄLESENSOR
Häälesensor mõõdab helitugevust. Robotit saab liikuma panna näiteks käte plaksutamise või koera haukumise peale.

 

KAHOOT – õiged vastused

1. Scratchi tegelase nimi on Sprait.

2. Robot peab alluma inimese antud käskudele. Jah.

3. Meie ringi esimene eesmärk ehk põhiväärtus on – Me oleme üks meeskond.

4. Robot tohib teha inimesele kahju. Ei.

5. Robotauto nimi on Megabot.

6. See on Moss.

7. Starship Technologies kontoris käisime vaatamas pakiroboteid

8. Roboteid kasutatakse meditsiinis, puuviljade korjamisel, tööstuses kui ka koduse abilisena.

9. Ozobot Evo oskab rääkida.

10. Robootika- ja programmeerimisringis me ehitame roboteid, kirjutame programme ja tutvume robootikaga.

11. Scratchi käsk < mine hiirekursor > tähendab, et liigu hiirekursori järgi, hoia

12. Roboti anduri eesmärk on mõõta valgustugevust.

13. Robot mootori eesmärk on sõita ringi.

14. Scratch sai sel aastal 10 aastaseks.

15. Mis värvi saab kui kokku segada sinine ja kollane? Roheline.